*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Updates forum  (gelezen 6957 keer)

Delta

  • Administrator
  • 500+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 520
  • Metaaldetector(s): XP DEUS II , Minelab Equinox 800
Updates forum
« Gepost op: maart 27, 2021, 21:22:55 pm »
In dit topic worden nieuwe en gewijzigde functionaliteiten van het forum beschreven. Als je suggesties hebt ter verbetering van het forum of problemen ondervindt met het forum, dan horen we dat graag. Suggesties mogen vermeld worden in het topic Suggesties.


Update maart 2021:

Software update:
De forum- en serversoftware is geüpdatet naar de meest recente versie. Daarnaast zijn een aantal instellingen aangepast die de reactiesnelheid van het forum verbeteren.

Verkleinen van foto's:
Er is functionaliteit toegevoegd t.b.v. het automatisch verkleinen van foto's. Voortaan kunnen foto's met een individuele grootte tot 6MB toegevoegd worden aan een bericht (maximaal 6 foto's per bericht). De foto's worden automatisch gecomprimeerd, zonder zichtbaar kwaliteitsverlies.

Onjuiste weergave foto's:
Foto's met een breedte en/of hoogte van 4000 pixels of meer resulteerden in onbruikbare topics en boards doordat deze in werkelijke grootte werden weergeven. Met de hiervoor beschreven functionaliteit wordt ook dit probleem opgelost. Naast de bestandsgrootte wordt ook het aantal pixels geschaald tot een maximum van 4000.

Daarnaast is een probleem opgelost met een onjuiste weergave van foto's die met een professionele camera zijn gemaakt. Foto's die met dergelijke camera's zijn gemaakt bevatten veelal gegevens over hoe deze gepresenteerd moeten worden. Deze gegevens werden door het forum genegeerd, waardoor deze foto's bijvoorbeeld een kwartslag gedraaid werden. Dit probleem is opgelost, zodat nieuw geplaatste foto's voortaan correct weergeven zullen worden.

Embedden video's:
De functionaliteit om YouTube video's te embedden in een bericht werkte niet goed. Dit probleem is nu opgelost. Video's van YouTube en Vimeo kunnen toegevoegd worden via de desbetreffende knoppen in een bericht. Een uitleg over deze functionaliteit zal toegevoegd worden aan de forumhandleiding.

In de komende maanden zullen er meer verbeteringen aan het forum doorgevoerd worden, waaronder de weergave van het forum op mobiele devices en de styling.


« Laatst bewerkt op: maart 27, 2021, 21:37:33 pm door Delta »
Groet, Delta

Jozef.

  • Global Moderator
  • 2000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 15590
    • http://www.jozefherman.nl
Re: Updates forum
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2021, 23:31:27 pm »
Bedankt Delta voor het goede werk  :)
Voor een interessante Archeologische Bodemvondst is het beter deze meteen aan te melden bij het Archeologische Onderzoek Centra de PAN- https://www.portable-antiquities.nl/pan/#/public/about - je verkrijgt daar terdege info & determinatie van het gevonden voorwerp, het-email is pan.fgw@vu.nl

=-->hier doen we dan wel nog het voorwerk van de diverse items in onze vele Rubrieken.

Groetjes Jozef

laserman

  • Moderator
  • 1000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 1676
  • Het verleden is een motivatie voor het heden.
Re: Updates forum
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2021, 12:33:45 pm »
hallo Delta/Jozef,
ik heb enkele vragen, mij is opgevallen dat er meerdere dingen zijn veranderd.
Ik weet niet of dit komt door de updates?

-Vond het makkelijk om de functie "zoek", (rechtsboven het scherm) te gebruiken.
Krijg wanneer ik er gebruik maak ''Je mag geen berichten opzoeken op dit forum.'' te zien.

-Ook kan ik niet de functie ''postvak in'' of ''verstuurde berichten'' niet meer vinden of gebruiken.

-De optie, nadat ik een bericht heb geschreven, voordat ik het verzend kan ''bekijken'' werkt niet.

-Het aanmaken van een nieuwe ''Advatar'' is niet mogelijk.

-Ook terugkijken naar mijn ''eigen bijdragen'' en mijn ''plaatsingen'' zijn niet meer te achterhalen.


Kortom handige dingen waar ik gebruik van maak kan ik niet meer gebruiken.

Delta

  • Administrator
  • 500+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 520
  • Metaaldetector(s): XP DEUS II , Minelab Equinox 800
Re: Updates forum
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2021, 12:36:12 pm »
Hoi Laserman,

Goed dat je het meldt. Ik ga dit uitzoeken / aanpassen en kom er bij je op terug.

Groet Delta
Groet, Delta

Delta

  • Administrator
  • 500+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 520
  • Metaaldetector(s): XP DEUS II , Minelab Equinox 800
Re: Updates forum
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2021, 12:58:10 pm »
Hoi Laserman,

De functionaliteiten moeten nu weer werken. Voor de zekerheid kun je het beste even opnieuw inloggen.
Oorzaak lag in een wijziging van het standaard permissieprofiel in de laatste versie van de forumsoftware.
Ik zal dit ook extra in de gaten houden bij komende updates.


Groet,
Delta

Groet, Delta

Peer

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 945
Re: Updates forum
« Reactie #5 Gepost op: oktober 29, 2021, 19:17:09 pm »
Goedendag,
Ik kan bijna nergens meer een nieuw topic starten, hoe komt dit.
Mvg

Delta

  • Administrator
  • 500+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 520
  • Metaaldetector(s): XP DEUS II , Minelab Equinox 800
Re: Updates forum
« Reactie #6 Gepost op: oktober 29, 2021, 19:28:21 pm »
Hoi Peer,

Da's vreemd, heb je een voorbeeld van een board waarin je iets wilt plaatsen? Dan ga ik het uitzoeken.

Gr. Delta
Groet, Delta