*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Clustertje  (gelezen 277 keer)

Delta

  • Administrator
  • 500+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 523
  • Metaaldetector(s): XP DEUS II , Minelab Equinox 800
Clustertje
« Gepost op: juni 01, 2022, 22:54:55 pm »
Afgelopen week nog een keer op pad geweest, o.a. een sleets 2-stuiverstuk gevonden (lijkt vaag "SIA" op te staan, dus ik vermoed FRISIA. Verder nog een gehalveerd 2-stuiverstuk Zeelandia, een handgeputte vingerhoed met daar overheen nog een vingerhoed. Ik dacht eerst aan een naairing, maar volgens mij is het tevens een vingerhoed, maar waarvan de bovenzijde is afgebroken. Vlak naast het gat van de vingerhoed kwam ook nog een fragmentje vingerhoed naar boven, dat zou dan hierbij kunnen horen. Ik moet de vingerhoed(en) nog verder reinigen.

Verder nog 2 beslagstukjes(?), duit van Utrecht 1666. volgens mij 1/6 Öre, halve cent, knoopje, etc.
Groet, Delta

Jozef.

  • Global Moderator
  • 2000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 15713
    • http://www.jozefherman.nl
Re: Clustertje
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2022, 10:04:30 am »
Met zilver erbij is t altijd goed de gehalveerde is ook verzamelbaar dat deed men vroeger halveren om de koop aan te passen die 2 met t pinnetje omhoog lijkt me Paarden Leerbeslag ernaast de meest linker kan ook nog n sleutelafdek dekseltje zijn Delta
Voor een interessante Archeologische Bodemvondst is het beter deze meteen aan te melden bij het Archeologische Onderzoek Centra de PAN- https://www.portable-antiquities.nl/pan/#/public/about - je verkrijgt daar terdege info & determinatie van het gevonden voorwerp, het-email is pan.fgw@vu.nl

=-->hier doen we dan wel nog het voorwerk van de diverse items in onze vele Rubrieken.

Groetjes Jozef

Delta

  • Administrator
  • 500+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 523
  • Metaaldetector(s): XP DEUS II , Minelab Equinox 800
Re: Clustertje
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2022, 12:49:51 pm »
Hoi Jozef, dank je, dat is ook nog een interessante optie voor het meest linker voorwerp.
Groet, Delta